dinsdag - Reisverslag uit Beijing, China van evalin - WaarBenJij.nu dinsdag - Reisverslag uit Beijing, China van evalin - WaarBenJij.nu

dinsdag

Door: marcel en yvette

12 December 2006 | China, Beijing

De verboden stad.

Omdat mama vannacht ziek is geworden en vandaag lekker in bed wilde blijven, is Eva-Lin vandaag samen met papa naar het plein van de hemelse vrede en naar de verboden stad gegaan. Samen met Hennie, Jacco en hun twee zonen, zijn ze vanmorgen rond 10:30 weggegaan. Het is ongeveer een half uurtje lopen, maar met kleine kinderen en het drukke verkeer doe je er dan wel iets langer over. Even wat foto’s gemaakt en gefilmd op het plein en toen naar de verboden stad. We zijn aan de zuidzijde naar binnen gegaan, hebben het hele complex doorgelopen, en zijn aan de noordzijde weer naar buiten gegaan. De verboden stad is het oude keizerlijke verblijf van Beijing. Een enorm groot complex van paleizen, tempels en andere gebouwen. Erg indrukwekkend. Jammer was wel dat er veel in de steigers stond, waarschijnlijk door de olympische spelen van 2008. We besloten uiteindelijk met de taxi terug te gaan naar het hotel waar rond half vier weer waren. Met mama ging het inmiddels alweer wat beter. We zullen vanavond maar roomservice bestellen, want naar buiten gaan is nog niet zo’n goed idee.
Vandaag ging het erg goed in de buggy, Eva-Lin begint door te krijgen dat dit een veilig plekje is en heeft vandaag lekker om zich heen zitten kijken. Uiteraard is ze ook weer veelvuldig bekeken door heel veel chinezen. Morgen gaan we naar de Chinese muur, we zullen ons maar dik aankleden want op de muur zal het behoorlijk koud zijn, is ons verteld.

Marcel, Yvette en Eva-Lin

• 12 December 2006 - 13:16

Ursula:

Wat vervelend dat je ziek bent geworden ! Laat hopen dat je snel weer opknapt. Fijn marcel dat je toch nog een leuke dag hebt gehad met Eva-lin, nu je daar bent moet je alles gezien hebben natuurlijk. Beterschap !
    Leuk om te lezen dat Eva-lin zich steeds meer aanpast aan julie en dat ze heerlijk geniet vanuit haar veilige buggy. Geniet nog even ! Lieve groet Peter Ursula Lisa Thijs Joep Guus xxxxx

• 12 December 2006 - 14:17

Opa En Oma Van Kuijk:

Wat vervelend Yvette om nu ziek te zijn, en het ging net zo lekker met jullie drietjes. Een dagje lekker in bed blijven en dan voel je morgen misschien weer fit om de chinese muur te beklimmen groetjes en een dikke knuffel voor jullie alle drie opa oma

• 12 December 2006 - 17:08

Coen, Nicole En Teun:

Tis sund dat je vandaag niet mee kon naar de verboden stad. Het is ook niet vreemd dat je door alle spanningen en waarschijnlijk ook ander eten sneller vatbaar bent (toch geen hond of kat gegeten?). In ieder geval beterschap en hopelijk kunnen jullie morgen weer gezellig als gezinnetje op pad. Gaat die veilige buggy morgen ook mee de chinese muur op, of wordt het toch maar de draagzak?! Maak maar veel mooie foto's, want wij zijn ook erg benieuwd hoe het daar is en of Eva-Lin weer straalt, zoals op de andere foto's.
    Groetjes Coen, Nicole en Teun

• 12 December 2006 - 18:32

Oomkees Tante Paula:

yvette vervelend dat je ziek was maar nu gaat het al weer wat beter las ik fijn dat eva lin het zo goed doet een hele fijne dag bij de chinese muur

groetjes oomkees tante paula