shoppen in Beijing - Reisverslag uit Chongqing, China van evalin - WaarBenJij.nu shoppen in Beijing - Reisverslag uit Chongqing, China van evalin - WaarBenJij.nu

shoppen in Beijing

Door: marcel en yvette

10 December 2006 | China, Chongqing

Shoppen in Beijing

Ja hoor, papa ging vandaag met de 2 dames winkelen, dus de portemonnee kon regelmatig gepakt worden. Het kost hier allemaal niet zo heel veel, dus dat viel gelukkig allemaal nog wel mee. Omdat papa zijn rug nog langer wil houden hebben we toch maar een buggy gekocht. Eva-Lin is er nog niet helemaal van overtuigd dat een buggy net zo fijn is als een draagzak, maar daar zal ze toch aan moeten wennen. Verder hebben we nog een truitje gekocht en boodschappen bij de supermarkt gedaan. Morgen of dinsdag lopen we naar het plein van de hemelse vrede en de verboden stad, en onderweg komen we nog heel veel winkels tegen om nog meer te shoppen.
Afgelopen nacht heeft Eva-Lin erg onrustig geslapen, waarschijnlijk de indrukken van de reisdag nog aan het verwerken. Ze heeft vaak van die momenten dat ze alleen maar door papa gedragen wil worden en niks anders is dan goed. Ze kan dan ongelofelijk driftig worden, gelukkig hoeven we ons niet af te vragen van wie ze dat heeft. We hebben nu van reisgenoten al rustgevende pilletjes gekregen we hopen dat ze werken. Ze lacht, speelt en reageert wel steeds beter met/op mama.
Beijing is een erg moderne en leuke stad, veel indrukwekkende gebouwen en een continue stroom aan verkeer. Maar wel allemaal beter georganiseerd dan in Chongqing. De hele stad is duidelijk al in de ban van de Olympische Spelen. De Chinezen zijn, terecht, erg trots op hun land.
De tijd lijkt hier steeds sneller te gaan. Hoe graag we ook terug willen naar Nederland, we zijn ook erg onder de indruk van China. Natuurlijk komt dit ook doordat Eva-Lin hier vandaan komt, maar het is echt een heel bijzonder land.

Groeten uit Beijing,

Marcel, Yvette en Eva-Lin

• 10 December 2006 - 14:09

NicolineMartijnSuus:

He Marcel, ik moet toch echt les van jou krijgen.Suus wil meestal alleen bij mama. En hoe hou je dat vol, winkelen? Martijn.

• 10 December 2006 - 14:38

Coen, Nicole En Teun:

Ik zou het erg leuk vinden om ook daar te shoppen....heerlijk. In Nederland zullen jullie weer helemaal tot rust komen, na alle drukte in China. Het is hier inmiddels ook een stuk kouder geworden, maar het zonnetje schijnt nog steeds. Als Eva-Lin op Nederlandse bodem is geland, zal het zonnetje ook altijd schijnen voor jullie!
    Groetjes Nicole

• 10 December 2006 - 16:23

Juliette:

Ik ben heel erg blij voor jullie dat het goed gaat met Eva-Lin. Het is een prachtig kind. Groetjes Juliette

• 10 December 2006 - 18:10

Ursula:

Zo te horen is Eva-lin gewoon een lekker pittig meisje met daarbij horende driftbuien. Gaat vanzelf over.....! Hoort natuurlijk ook bij haar ontwikkeling. Wat is dat toch..vaders en dochters....? Een heel bijzonder gevoel voor jou he Marcel! Veel plezier nog en geniet. Peter Ursula Lisa Thijs Joep Guus xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 December 2006 - 18:30

Frits En Judith:

Ontzettend leuk om jullie zo te volgen. Beijing is een echte wereldstad. Als je de kans hebt moet je echt in het park van de Hemel gaan kijken, bij de tempel van de hemel. Vooral in de ochtend is het hier ontzettend leuk!!
    En wat een prachtig meisje hebben jullie toch!!!

liefs frits en Judith

• 11 December 2006 - 09:05

Tony En Peter:

Het probleem of het genoegen is dat je bijna overal ter wereld kunt shoppen! Marcel, het zal dus nooit meer ophouden met jouw dames. Blijkbaar hebben de charmes van Yvette vruchten afgeworpen. Geniet nog een paar dagen van China.

• 12 December 2006 - 11:45

Karin,chris,joey:

hoi wat leuk dat het allemaal goed gaat .
    zit steeds te kijken wat jullie nu weer geschreven hebben,
    nog even en jullie zijn weer thuis,en dan komen we naar eva-lin kijken groetjes