laatst dag chongqing - Reisverslag uit Chongqing, China van evalin - WaarBenJij.nu laatst dag chongqing - Reisverslag uit Chongqing, China van evalin - WaarBenJij.nu

laatst dag chongqing

Door: marcel en yvette

08 December 2006 | China, Chongqing

We hebben hier even geen verbinding gehad met het internet. Maar alles is hier weer okee.
Eva-Lin heeft geen koorts meer en eet en drinkt ook weer goed. Ze is alleen nog steeds erg verkouden en onrustig als ze slaapt. Waarschijnlijk is ze nog steeds alle indrukken van de afgelopen dagen aan het verwerken. In de brief van het tehuis stond een schema waarin ze aangaven dat ze elke dag rond 6 uur wakker wordt, slaapt tussen 11 en 1 en weer gaat slapen na 8 uur ‘s avonds. Haar voedingstijden zouden zijn om 06:00, 10:00, 14:00, 19:00 en 01:30. Waarvan drie keer een fles melk en twee keer iets anders (rijstepap, fruithap e.d) Wij dachten (net als de rest) dat de nachtvoeding voor een kindje van 1 jaar er wel af kon, maar ze komt nog steeds elke nacht, ook als we de avondvoeding opschuiven. De andere tijden kloppen aardig.
Ze hangt nog wel steeds erg aan papa. Mama mag haar wel de fles geven, maar daarna wil ze weer snel naar papa. Papa is ook de enige die haar mag troosten en oppakken. Ze is mama wel steeds meer aan het uitproberen, speeltjes weggooien en kijken wat er dan gebeurd. De komende tijd zal dat waarschijnlijk steeds beter gaan.
Gisteren zijn we naar Chongqing Zoo geweest, ze hebben daar vijf panda’s erg leuk om te zien. Ze waren erg actief met het eten van bamboe dus konden we ze goed bekijken. Ook zijn we nog even langs de tijgers, leeuwen en beren geweest. Daarna nog naar een groot park midden in de stad. Hier was een klein museum over de drie klovendam en de gevolgen die deze heeft op de omgeving (ongeveer 1.2 miljoen mensen worden geherhuisvest). ‘s avonds zijn we in het restaurant van het hotel gaan eten. En weer vroeg naar bed gegaan. Morgenvroeg om 6 uur worden we opgehaald en om half 8 vliegen we naar Beijing. Daar moeten we nog een week blijven voor het visum van Eva-Lin. We zullen ons weer melden als we in Beijing zijn.

Yvette, Marcel en Eva-Lin

• 08 December 2006 - 05:48

Ursula:

Fijn om te horen dat alles weer goed gaat ! Geniet ervan.

• 08 December 2006 - 06:33

Frits En Judith:

Fijn om te lezen dat Eva-Lin weer wat beter is. En nu gaan/zijn julie alweer terug in Beijing, wat gaat het snel. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal zullen bezoeken daar.

Groetjes van ons

• 08 December 2006 - 07:47

Opa Oma Van Kuijk:

fijn om te lezen dat het weer beter gaat met Eva-Lin en met jullie natuurlijk ook .groetjes en een dikke kus

• 08 December 2006 - 08:00

Anja & Edwin:

Gelukkig gaat het allemaal weer wat beter! Geniet nog lekker de laatste dag in de provincie van Eva-Lin en dan weer terug naar Beijing. Wat gaat de tijd zo toch snel he?

Liefs Anja & Edwin
    LID 29 maart 2006

• 08 December 2006 - 08:01

FerryIngridBasFamke:

Jeetje, wat hebben jullie t al zwaar voor je kiezen gekregen!! We zijn er wel van geschrokken, hoor! Wat een ontzettend pech, maar we zijn blij dat het nu weer beter met haar (en dus met jullie) gaat!! Nog 1 weekje en dan zijn jullie lekker thuis! Heel veel succes nog, liefs van de buurtjes

• 08 December 2006 - 09:04

Opa En Oma Mertens:

Fijn om te lezen dat het met Eva-Lin weer beter gaat. Geniet ervan. Veel liefs.

• 08 December 2006 - 09:28

Tony En Peter:

Fijn dat het weer goed gaat. Marcel, jij bent natuurlijk trots dat je dochter erg aan jou hangt. Dus Yvette, gooi al je charmes in de strijd. Geniet veel van jullie dochter en ook een beetje van Peking.

• 08 December 2006 - 09:50

Max En Anny:

Heerlijk om te lezen dat het met Eva-Lin weer goed gaat en dan uiteraard ook met jullie!!Ik denk dat het voor jullie (nog) niet veel uitmaakt dat Eva-Lin nog laat om de fles vraagt, is toch wel weer even genieten van een wakkere dochter! Geniet nog even van alles en veel groetjes van ons en een dikke knuffel voor Eva-Lin.

• 08 December 2006 - 10:10

Oomkees Tante Paula:

goed om te lezen dat evalin en ook jullie het weer beter gaat geniet ervan
    groetjes oom kees tante paula

• 08 December 2006 - 12:10

Audrey:

Hoi,
    Proficiat met jullie prachtige dochter.Geniet ervan!
    Neem veel in je op tijdens je reis, zodat je haar er later over kunt vertellen uit wat voor prachtig land ze komt.Sucses met het volgende deel van de procedure!

groetjes Audrey(Die 5 weken moeder is van een prachtige zoon uit Colombia!!)

• 08 December 2006 - 15:43

Coen:

Ik heb papa wel door: Wanneer mama er niet bij is krijgt eva-lin natuurlijk een lekker snoepje ofzo!!! hihihihihi Groot gelijk papa, verwen deze kanjer maar eens goed!!!
    Verder harstikke tof dat eva-lin weer aardig opgeknapt is, zodat jullie lekker nog een weekje volop kunnen genieten.
    gr. coen

• 08 December 2006 - 18:43

Anita Sterke:

Goede reis naar Beijing morgen en gelukkig dat alles weer wat rustiger is geworden. Papa, geniet er maar lekker van nu ze zo aan jou hangt! enne... mama, dat komt thuis weer helemaal goed. Ik spreek bij deze uit ervaring!
    Veel groetjes ook namens Hans en Rosa-Lin.

• 08 December 2006 - 21:02

Ursula:

Ik zat net nog even te kijken op de site van jullie reisgenootjes Arris & Liesbeth en zag daar een paar leuke foto's van jullie...Staat je mooi hoor Marcel zo'n klein meisje op je buik. Ben weer benieuwd hoe het verder met jullie gaat !!! Peter Ursula Lisa Thijs Joep Guus xxxx

• 09 December 2006 - 06:41

Teun:

Hoi Eva-Lin,
    Ben erg benieuwd of je het vliegen leuk vond. Ik vond het opstijgen helemaal geweldig, lekker snel! Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen en foto's. Geniet van je lieve papa en mama.
    Ik ga vandaag naar de Efteling. Ga je volgend jaar met me mee?
    Groetjes Teun